Hírek,cikkek,interjúk : Az MCR Gerard Way-e beszél az Umbrella Academy: Dallas gyorsan haladó filmadaptációjáról, és az első számról |
Az MCR Gerard Way-e beszél az Umbrella Academy: Dallas gyorsan haladó filmadaptációjáról, és az első számról
fordította: Chasidy 2008.12.01. 19:24
Nem kis tett megnyerni a kollektív képregénytömeget, de ha van egy páros, ami felkészült erre a feladatra, akkor az az Umbrella Academy írója, Gerard Way (és a My Chemical Romance frontembere) és a művész Gabriel Bá.
A The Umbrella Academy: Apocalypse Suite kritikai és kereskedelmi sikerével a hátuk mögött, az Eisner nyertes munkatársak a The Umbrella Academy: Dallas-szal folytatják, ami e héten jelenik meg a Dark Horse Comics kiadásában. A rajongói várakozások terhe mellett a duó magabiztosan beszélt a jövendőbeli The Umbrella Academy víziójáról – a képregénysorozat és a gyorsan haladó játékfilm szemszögéből egyaránt.
„Tényleg, igazán nem vártuk, hogy [az Apocalypse Suite] ilyen jó fogadtatású lesz, és ennyi figyelmet kap majd.”, mondta Way. „Tehát, ez nyilván felkeltette az érdekeltséget, [és] nem negatívan. Ha valami is, akkor ez ösztönzött minket arra, hogy még messzebb menjünk, és ne figyeljünk arra, mit gondolnak, vagy mit fognak gondolni róla az emberek.”
Társa, Bá egyetértett, és szerinte a rajongók hamar rájöttek, hogy a platinalemezes művész közülük való (aminek nem kellene meglepőnek lennie, figyelembe véve, hogy Way művészeti iskolába járt, és a DC Comicsnál volt gyakornok, mielőtt elkezdte volna az MCR-t). „Azt hiszem, túljutottunk a kezdeti ponton, hogy ’a zenész Gerard képregényt ír’, és azon a figyelmen, amit emiatt kaptunk, jón és rosszon egyaránt, és most már csak arra kell fókuszálnunk, hogy a következő sorozatokban a legjobbat hozzuk ki magunkból.”, mondta Bá.
A Dallas ismerős nevezetességgel indít. „Tényleg egy újabb emlékművel harcolunk?!” kiáltja a tízéves Kraken, amint ő és szupererejű testvérei lefoglalják a hatalmas, tűzokádó Lincoln emlékművet. Bá takarékos vonala ismét egyensúlyt hoz a forma és a funkció közé, stílusos gravitást adva Way cikornyás, mozis dialógusaihoz. Olyan, mint egy Wes Anderson film a lázas Grant Morrison tollából.
„Minden egyes rész nagyon nagy rizikót vállal, és ez elképesztő.”, mondta Way.
De nem a Dallas az egyedüli projekt, ami az „UA” mítoszt szélesíti. Azzal, hogy az Umbrella Academy film zöldutat kapott a Universaltól, Way elfoglaltan navigálja Hollywoodot a megfelelő tehetség keresésében, aki gondoskodik majd a hű-mégis-új filmről.
„Szeretnék, ha tényleg részt vennék benne, ami hízelgő.”, mondta Way. „Ezért amennyire csak tudok, részt is veszek, ugyanakkor nem én fogok irányítani. Szeretnék ott lenni nekik, de a nap végén nem én fogom megmondani, hogy végezzék a munkájukat.”
Bármennyire is száll be Way, van valami, amit nem ő fog véghezvinni, és ez a forgatókönyvírás, különösen olyan írók felbukkanásával a potenciális jelöltek szerepében, mint Diablo Cody (Juno).
„Biztos, hogy forgatókönyvíróra hagyom. Még a Final Draftot [forgatókönyv-szerkesztő szoftver] is megkaptam, így tudni fogom, mit csinálnak.”, mondta Way. „A tényleges forgatókönyvírástól egészen a tempóig, van valami az iparban, ami idegen számomra.”
Way azt mondja, szórakoztató könyvet szeretne akciójelenetekkel, de ami a legfontosabb, hogy „fordulatos art-house film” hatását keltse.
Minthogy Bá nagyon elfoglalt a rajzokkal, még nem szállt be a filmbe, de nagy reményeket táplál mind a leendő Umbrella mozis adaptáció, mind maga a képregény iránt. „Azt szeretném, hogy [a film] remek élmény legyen azoknak, akik még azt sem tudták, hogy képregényből készült.”, magyarázta Bá. „És nagyon szeretném, hogy mindenki, aki megnézi a filmet, betérjen egy boltba képregényt venni.”
(Írta: Caleb Goellner, MTV)
|